Translate

Friday, 22 October 2021

Insect Sightings

 CLICK ON THE PHOTO TO ENLARGE


It's been a fairly sparse year so far but here are a few insects that we have encountered over the past few weeks.

The Giant Valanga Valanga irregularis (Walker)

This large grasshopper is known to every gardener. A female can deposit an egg case in the ground that can give rise to a couple of dozen voracious nymphs that can defoliate nearby plants in very short order. This grasshopper has many colour morphs. Individuals can be lead grey and without many spots or mottled brown like the one above.

A young nymph of the Giant Valanga ready to start several weeks of devastating feeding.
Once in a while you stumble on something special. This is a female Green Lacewing completing her evening's egg-laying activities. It is hypothesised that the eggs are laid on stalks to prevent the hatching larvae from eating one another. What do you think?

 Brown Bell Anaxipha fuscocinctum (Chopard)

One of the prettiest and most delicate of the small "trigs" or Leaf-running Crickets. The song is a faint long or broken trill, usually uttered at night.

Longicornes

Kuranda seems to have a fairly large number of longicorne beetles probably as a result of the high diversity of trees. Spring usually brings them on with the large prionines the first to appear but not this year.  A few longicornes that we don't often see have shown up at the lights recently.
Ancita sp.


Tricheops ephippiger
Kurandanus maculosus
Kuranda namesake!
Rhipidocerus sp.
Xingbaoia karakara Rentz
This individual must have overwintered as a nymph as it was one of the first katydid to appear this spring. It is primarily a predator and lives on the ground in leaf litter. It ascends vegetation after dark to feed. Here is is feeding on the particulate matter that rains down from the canopy.

And finally.
Monteith's Leaf Insect, Phyllium monteithi Brock and Hasenpusch
In mid spring males often show up at the light sheet. Females have never been seen here. They apparently spend their time high in the canopy and do not fly.
P. monteithi has a peculiar and distinctive odour that may act to avoid predation from birds and lizards. 


6 comments:

Gary W Wilson said...

Hi David,
Some nice image and interesting information here - well done.

Gary

Platinum said...

this is very interesting news, i like this article
bồn tắm massage
Top Gạch
American Standard
Youtube Bùi Minh

Ahesanali Jangrala said...

online pharmacy app developer
online pharmacy app developer in india

حامد قدري said...

عمليات تجميل الثدي موضة العصر إذ تقبل النساء في العالم بشكل عام ونساء العالم العربي بشكل خاص على إجراء هذه العملية بنسب عالية جدا بهدف الحصول على الشكل المثالي والجذاب للصدر، ولكن أي متى يجب اللجوء إلى العمليات وكيف يتم التدخل الجراحي؟ كل ما يجب أن تعرفيه عن عمليات تجميل الثدي في السطور هو كبر حجم الصدر بطريقة مبالغ فيها، خصوصاً بالنسبة لشكل جسم المرأة. يرتبط تضخم الصدر عادة بترهله، وأحيانا بعدم تماثل الثديين فتعاني المرأة من آثار بدنية وظيفية كلام الرقبة والكتفين والظهر، صعوبة في ممارسة الرياضة وفي إيجاد ملابس مناسبة؛ إلى جانب آثار نفسية ملحوظة في بعض الحالات، مثل الشعور بالنقص وتزعزع ثقتها بنفسها.

هو كناية عن هبوط غدة الثدي وتمدد الجلد الذي يحيط بها. ويكون الصدر في موقع منخفض جدا وغير ممتلئ في الجزء العلوي منه. قد يكون الترهّل أوليا أو ثانوياً، يعقب انخفاض الوزن، أو الرضاعة، أو الحمل عدّة مرّات، أو قد يكون ببساطة مرتبطاً بالتقدّم في العمر في حالة الترهّل مع بقاء حجم الصدر عمليات تجميل الثدي في مصر كما هو بمعنى أن تبقى غدّة الثدي موجودة، إنّما في الجزء السفلي منه، يجري رفع الثدي دون اللجوء إلى جراحة في حالة ترهّل الصدر وضموره أي أن يكون الثدي هابطاً وفارغاً، تُجرى، بالإضافة إلى رفع الثدي جراحة ترقيعيه من أجل إعادة حجم الصدر.

خلال التدخّل الجراحي، تتم إزالة النسيج الزائد مع الحفاظ على حجم متناسق مع شكل جسم المريضة ومتوافق مع رغبتها. يجب بعد ذلك تعديل الجلد الذي يغلّف الثدي، أي إزالة الجلد الزائد، للحفاظ على شكل وحجم مناسب للصدر الجديد. ثمّ تجري خياطة حوافّ الجلد الذي تم قصه هذه القطب قد تظهر على شكل ندوب.

تكون الندوب إمّا شكل حرف مقلوب في حالة تضخم الثدي بشكل كبير أو الثدي ذي القاعدة الكبيرة مع ثلاث مكوّنات: ندب حول اللعوة في محيط منطقة هالة حلمة الثدي، بين الجلد البنّي والجلد الأبيض وندب عمودي بين الطرف السفلي لدائرة حلمة الثدي والطيّة تحت الصدر، وندب أفقي مخفيّ في الطيّة تحت الثدي. ويكون طول الندب الأفقي متناسباً مع حجم التضخم والارتخاء؛ أو، بما أنّه تمّ تخفيف التضخّم والترهّل، يمكن إجراء طريقة "عمودية" تسمح بإخفاء الندب الأفقي.

اخبار اليوم في مصر said...


الجمال والأناقة والوسامة، سعي دائم قلما تجد من يتغاضى عنه، وسحر يؤثر على كل من حوله وما حوله. إن أثر الجمال في حياتنا يتجاوز حدود رغباتنا البسيطة ويتعداها إلى التأثير في جوانب قلما تخطر لنا ببال. صحيح أن مقاييس الجمال نسبية، وكثيراً ما يقال إن الجمال بعين الرائي، لكن عصرنا هذا خصيصاً وتطور وسائل الاتصال والتواصل والانتقال فيه، حول العالم إلى قرية صغيرة. وجعل مقاييس الجمال عالمية إلى حد كبير.



قد تتميز بعض ملامح الجمال الشرقية وتختلف عن صورة الجمال الغربي المنطبعة في أذهاننا التجميل ، لكن النتيجة النهائية هي أن الجميع يبحثون عما يزيد من وسامتهم وجمالهم، أو على الأقل ما يحافظ على رونق الشباب الذي يحفظ لهذا الجمال حيويته ونضارته. وعمليات التجميل أحد أهم طرق السعي وراء الجمال أو وراء الحفاظ عليه لأطول فترة ممكنة. فتعالوا معنا في رحلة قصيرة في عالم عمليات التجميل.

blackjacksitetop said...

바카라사이트Hi, i tһink that i saw you visited my weblog thus i came to “return the favor”.I’m attempting to find things to impr᧐ve my websitе!I suppose its ok to use a few of your ideas!!eacһ time i used t᧐ reаd smaller articles or reνiews ᴡhich alsо clеɑr their motive, and that iѕ also happening with this piece of writing which I am reading here.